Banyak Shalawat Agar Berjumpa Nabi Muhammad SAW


Habib Umar Bin Hafidz menceritakan, 20 tahun lalu telah berjumpa seorang ulama Syria.

Ulama ini mengkisahkan.

Telah datang seorang perempuan kepada nya sambil menangis tanpa henti.

Ulama ini menyangka kan saudara atau anak nya mungkin telah di bunuh.

Setelah perempuan itu berhenti menangis lalu dia bertanya. -Mengapa kamu menangis?

Perempuan itu menjawab. "Sudah 3 hari berlalu tanpa aku melihat Nabi Muhammad SAW" -Jadi sebab itu kamu menangis? "Ya, sudah 3 malam aku tidak berjumpa Nabi Muhammad SAW" -Jadi sebelum ini setiap malam kamu berjumpa Nabi Muhammad SAW? "Ya, setiap malam aku berjumpa Nabi Muhammad SAW, Tapi sekarang sudah 3 hari aku tak bjumpa. Tak tahu musibah apa yang menimpa atau aku telah berdosa. Aku bertaubat dan menangis kerana ini" -Berapa banyak kamu bershalawat atas nabi setiap hari? "15,000 kali"

SOLLU 'ALAN NABIYY !!
(Al Habib Ahmad bin Jindan)

Facebook

Spotify

Youtube Channel